من نوشت

جایی برای پریشان گویی هایم و گریزگاهی از نیهلیسمم

من نوشت

جایی برای پریشان گویی هایم و گریزگاهی از نیهلیسمم

همو ...

همو که به نبرد با اهریمن برمیخیزد ، باید بر حذر باشد که در این فرایند خود به اهریمنی مبدل نگردد . و آنگاه که تو به مغاک مینگری مغاک نیز به تو مینگرد.

این جمله ی معروف و پرمعنی که حتما روزی یکبار آنرا زیر لب تکرار میکنم از نیچه است و اگر اشتباه نکنم در ؛ چنین گفت زرتشت ؛ آنرا گفته ! به نظر من نیچه در این جمله به اهمیت نگرش انسان به زندگی اشاره کرده است . بطوری که بر مبنای این جمله : این نگرش انسان به پیرامون است که مبنای پرورش شخصیتش آنهم بطور خودآگاه یا ناخودآگاه میشود ! اما این جمله بیشتر به تاثیر نگرش انسان بر بخش ناخودآگاه اش در ساخت شخصیتی که پیدا خواهد کرد اشاره میکند !

راستی هر زمان قسمت اول جمله اش را میخوانم به یاد انقلاب کشور خودمان          می افتم!

 نوشته ی رضا ر

پ . ن :‌مغاک یعنی جای پست مثل گودال عمیق

نظرات 1 + ارسال نظر
مردی که مرده بود شنبه 26 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:01 ب.ظ http://zendeh-be-goor.blogsky.com

من با اون قسمت اما موافق ترم تا اون به نظر من.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد